Last van rugpijn? Zorg voor een goede werkhouding

Zit je de hele dag op je werk? Het is niet onmogelijk dat je rugpijn kunt krijgen. Als je werkt, doe je geen inspannende activiteiten, maar rugpijn komt vaak voor. Dit kan komen doordat je een slechte werkhouding hebt. Je zithouding wordt beïnvloed door het type stoel dat je gebruikt. Een werkstoel kiezen hoeft niet altijd duur en luxe te zijn. Zelfs als je tweedehands vergaderstoelen met de juiste vorm, ontwerp en maat gebruikt, zal het veel beter zijn en zul je niet opnieuw last krijgen van rugpijn.

De juiste stoel gebruiken voor een goede werkhouding

Je brengt een groter deel van je dag zittend door op je werk. Het is niet verwonderlijk als je rugpijn hebt omdat je constant in een zittende houding zit. Vooral als je een stoel gebruikt die niet aan je behoeften voldoet, zal dit het probleem voor je gezondheid alleen maar vergroten. Je moet je huidige stoel onmiddellijk vervangen door een type of ontwerp van een stoel die je comfortabel maakt tijdens het werken. Zo kies je bijvoorbeeld voor een stoel die in hoogte verstelbaar is en een stoel met een armleuning of een neksteun. Zo ervaar je geen rugpijn of pijn in andere lichaamsdelen, ook niet als je de hele dag zit te werken.

Een aangepast bureau gebruiken

Naast het kiezen van de juiste stoel heeft het gebruik van het juiste bureau ook invloed op je werkhouding. Kies een bureau dat is afgestemd op je behoeften en activiteiten op het werk. Zo kun je bijvoorbeeld een tafel kiezen door de hoogte van de tafel aan te passen aan jouw lichaamshouding, een tafel met beensteunen kiezen, of een tafel met lades kiezen om het toetsenbord in op te bergen. De hoogte van de tafel moet worden aangepast aan je lengte en houding. Het mag je niet dwingen om voorover te buigen of om omhoog te kijken tijdens het werken. Denk er ook aan om een ​​type tafel te gebruiken waarvan de hoogte verstelbaar is, zodat hij toch comfortabel te gebruiken is als je zit of staat.

Elke twee uur stretchen

Voor jouw soort werk moet je de hele dag achter de computer zitten, dus het is niet verwonderlijk als je je moe, pijnlijk en zelfs hoofdpijn voelt. Om dit te verhelpen, kun je elke twee uur stretchen. Je hoeft nergens heen om je uit te rekken, want je kunt het gewoon voor je bureau doen. Doe lichte rekoefeningen, zoals het ontspannen van de spieren van de nek, schouders, handen, taille en benen. Doe het regelmatig zodat je spieren en gewrichten niet stijf worden door gebrek aan beweging. Als je werkhouding correct is, voel je je comfortabeler als je de hele dag werkt. Om dat te ondersteunen, moet je lichaam tijdens het werken worden ondersteund door een comfortabele stoel. Zoek er nu een van een aanbevolen verkoper op internet en krijg wat je nodig hebt om je werk te ondersteunen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.